GITD - treść główna

INFORMACJA 17/2003

dot. premiowych zezwoleń niemieckich

Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, że wydawane są premiowe zezwolenia niemieckie, ważne dla pojazdów z certyfikatem co najmniej EURO1, za przewozy wykonane w systemie kombinowanym (kolej/droga) między Polską a Republiką Federalną Niemiec wg poniższych zasad:


1. Dowodem wykonania przewozu w technologii transportu kombinowanego, jest oryginalny list przewozowy (CIM/UIRR) okazany do wglądu w BOTM.

2. List przewozowy powinien zawierać wyraźnie zapisane następujące informacje: nadawca, miejsce załadunku, miejsce wyładunku, rodzaj ładunku: naczepa, kontener lub nadwozie wymienne., a przebieg przewozu powinien spełniać następujące warunki:

* przyczepa, nadwozie wymienne lub kontener są przewożone na jednej części trasy drogą a na drugiej części trasy koleją;
* całkowita trasa przewozu znajduje się częściowo w Republice Federalnej Niemiec
i częściowo w Rzeczypospolitej Polskiej;
* przewóz drogą wykonywany jest jedynie między miejscem załadunku i wyładunku
a najbliższą odpowiednią stacją.

3. Wpisany do listu przewozowego (CIM/UIRR) nadawca ma prawo do wskazania przewoźnika drogowego, któremu udziela się zezwolenia z kontyngentu premiowego.
Jeśli nadawca wykonał przewóz w transporcie kombinowanym we własnym imieniu, może wnioskować o wydanie zezwolenia premiowego.
Odmawia się wydania zezwolenia jeśli przedsiębiorca nie posiada licencji przewozowej uprawniającej do wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych rzeczy.

4. Ponieważ nadawca ładunku, wpisany do listu przewozowego CIM/UIRR ma prawo do wskazania licencjonowanego przewoźnika drogowego, któremu udziela prawa do należnych zezwoleń premiowych, przyjmuje się że każda Firma, składająca wniosek w BOTM z załączonym oryginalnym listem CIM egzemplarz nr 4 (do wglądu BOTM), lub oryginalnym egzemplarzem listu UIRR (do wglądu BOTM) a nie wymieniona na nich jako nadawca została przez nadawcę wskazana.

5. Zezwolenia z kontyngentu premiowego będą wydawane w proporcji 1:2. Oznacza to, że za jazdę tam i z powrotem lub za dwie jazdy w jednym kierunku przedsiębiorca otrzyma jedno zezwolenie premiowe uprawniające do wykonania międzynarodowego transportu drogowego rzeczy z Polski do Niemiec oraz w odwrotnym kierunku.

6. Przewozy nietowarzyszące do jakich należą w/w są obsługiwane przez polską sieć połączeń kolejowych na zasadzie standardowego przewozu ładunków bez wydzielonych stacji i połączeń.

7. Zezwolenie z kontyngentu premiowego przysługuje wyłącznie wtedy gdy pomiędzy datą nadania pierwszej przesyłki a datą nadania kolejnej przesyłki nie minie więcej niż 6 miesięcy kalendarzowych.

8. Przy przyznawaniu premiowych zezwoleń niemieckich będą brane pod uwagę listy przewozowe CIM/UIRR wystawione po 01 października 2002r.

9. Przedsiębiorcom polskim zezwolenia z kontyngentu premiowego wydaje Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego w Warszawie.
Urzędem wydającym zezwolenia przedsiębiorcom niemieckim jest Federalne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa.

10. Powyższe zasady obowiązują do czasu odwołania.



Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityki prywatności