GITD - treść główna

Zły stan techniczny autobusu szkolnego

Autobus dowożący uczniów do jednej ze szkół w powiecie ryckim hamował tylko trzema kołami. W zdezelowanym pojeździe patrol lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego ujawnił jeszcze szereg innych usterek. Niesprawny autobus wycofano z dalszej jazdy, a przewoźnikowi grozi kara pieniężna.

Autobus dowożący uczniów do szkoły w Sobieszynie został skontrolowany w środę (12 lutego). Już wstępne oględziny pojazdu wykazały, że jest w fatalnym stanie technicznym. Samochód miał niesprawny układ hamulcowy. Zbyt mała wydajność sprężarki powodowała, że po trzecim użyciu hamulca zasadniczego, pozostała ilość powietrza nie zapewniała prawidłowego ciśnienia do kolejnego, bezpiecznego hamowania. Spaliny pojazdu przekraczały również dopuszczalne normy ich zadymienia.

Inspektorzy skierowali autobus do stacji diagnostycznej w celu szczegółowego zweryfikowania jego stanu technicznego. Badanie skuteczności hamowania na tzw. rolkach ujawniło, że pojazd hamuje jedynie trzema kołami. Hamulce przy prawym kole na tylnej osi nie działały. Usterka stwarzała niebezpieczeństwo dla ruchu drogowego. Oprócz wydłużenia drogi hamowania pojazd mógł zmienić tor jazdy i zjechać na przeciwległy pas ruchu lub do rowu.

Kontrola ITD zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego autobusu i wydaniem kierowcy zakazu dalszej jazdy. Za dopuszczenie pojazdu w tak złym  stanie technicznym do ruchu odpowiedzialność finansowa grozi przewoźnikowi. Wobec niego toczy się postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia 2 tys. zł kary. Tak poważne naruszenie może też skutkować cofnięciem uprawnień transportowych dla przewoźnika.

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityki prywatności