GITD - treść główna

Zakończenie IV edycji szkolenia kandydatów na inspektorów ITD.

W dniu dzisiejszym zakończyła się kolejna, czwarta (ostatnia) edycja, 6-miesięcznego szkolenia 70 kandydatów na inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Przyszli inspektorzy zostali wyłonieni w drodze wieloetapowej selekcji spośród kilku tysięcy chętnych. Warszawa, dn. 16 kwietnia 2004 r. Rzeczpospolita Polska. GŁÓWNY INSPEKTORAT. TRANSPORTU DROGOWEGO. Rzecznik prasowy. GITD-BGI-060-14/2004. KOMUNIKAT PRASOWY. W dniu dzisiejszym zakończyła się kolejna, czwarta (ostatnia) edycja, 6-miesięcznego szkolenia 70 kandydatów na inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Przyszli inspektorzy zostali wyłonieni w drodze wieloetapowej selekcji spośród kilku tysięcy chętnych. Musieli mieć ukończone 25 lat, nienaganną opinię, posiadać obywatelstwo polskie, oraz nie mogli być karani za przestępstwo popełnione umyślnie. Warunkiem koniecznym było również posiadanie co najmniej wykształcenia średniego. Półroczne szkolenie było prowadzone przez najwyższej klasy polskich specjalistów, przy widocznej pomocy niemieckich i francuskich ekspertów. Podczas wykładów kursanci zdobywali wiedzę z zakresu przepisów kodeksu drogowego, warunków technicznych pojazdów, kodeksu pracy, czasu pracy i odpoczynku kierowców, warunków przewozu towarów niebezpiecznych, transportu zwierząt, odpadów i innych tematów niezbędnych w codziennej pracy inspektora. Ośmiotygodniowa teoria przeplatała się z 16-tygodniową praktyką na drogach, w trakcie której kandydaci na inspektorów poznawali swoją przyszłą codzienną pracę. Kandydaci na inspektorów uczestniczyli również w zajęciach z pierwszej pomocy oraz taktyk i technik interwencji. Najlepsze wyniki w końcowych egzaminach uzyskali: Anna Pawlak z województwa warmińsko-mazurskiego, Marek Rogóż z województwa wielkopolskiego oraz Agnieszka Janeczek z województwa lubuskiego. Dotychczasowa działalność Inspekcji znacząco wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przyczyniła się do stworzenia warunków uczciwej konkurencji na rynku usług transportowych. W ciągu półtora roku działalności funkcjonariusze ITD skontrolowali ponad 127 tysięcy pojazdów, z czego blisko 37 % pojazdów należało do przewoźników zagranicznych. Wydanych zostało prawie 32 tys. decyzji o ukaraniu na łączną kwotę ponad 53 mln zł. Dużym sukcesem okazała się akcja? Bezpieczny autokar?, którą Inspekcja prowadzi wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną od czerwca 2003 r. Od początku trwania akcji inspektorzy skontrolowali ponad 5200 autokarów i nałożyli na przewoźników kary na łączną kwotę ponad 2, 3 mln zł. Najczęstszą przyczyną nakładania kar jest nieprzestrzeganie przez przewoźników zapisów ustawy o czasie pracy kierowców: przekroczenie przez kierowcę maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, skrócenie odpoczynku dziennego, brak zapisu z urządzenia rejestrującego czas jazdy i odpoczynku. Do zadań Inspekcji należy między innymi kontrola:. - stanu technicznego pojazdów wykonujących transport drogowy (ciężarówki, autobusy);. - przestrzegania przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku kierowcy;. - przestrzegania szczegółowych zasad i warunków transportu zwierząt, przewozów towarów niebezpiecznych (ADR), przewozów szybkopsujących się artykułów żywnościowych (ATP), transportu odpadów. Na mocy ustawy o transporcie drogowym i ustawy o drogach publicznych, od stycznia 2004 r., Inspekcja Transportu Drogowego zajmuje się również ważeniem pojazdów. Nowo mianowani inspektorzy, którzy w poniedziałek rozpoczną pracę na polskich drogach, dołączą do pracujących już 230 inspektorów. Założona w projekcie Phare liczba 300 inspektorów została w dniu dzisiejszym osiągnięta. Z poważaniem. Rzecznik prasowy. Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Komunikat prasowy - pazdziernik 2004 26, 17 kB.

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityki prywatności