GITD - treść główna

Za ciężki i bez karty

Nie dość, że kierowca nie rejestrował czasu pracy na karcie to jeszcze jechał ciężarówką ważącą blisko 25 ton za dużo. Jeden z pojazdów w zestawie nie miał ważnego badania technicznego, a tachograf zainstalowany w ciągniku siodłowym nie posiadał ważnej kalibracji. Nieprawidłowości ujawnili funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Inspektor rozpoczyna ważenie ciężarówki przewożącej dwa kontenery z ładunkiem.

W poniedziałek (19 kwietnia) na ekspresowej „piątce” patrol ITD zatrzymał do kontroli drogowej zestaw wieloosiowy z dwoma kontenerami. Z dokumentów przewozowych wynikało, że tzw. „stonoga” jest za ciężka. Dlatego ciężarówka została skierowana na przenośne wagi ITD. Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 64,5 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton.

Nieprawidłowy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością. Kierujący prowadził ciężarówkę bez zalogowanej karty cyfrowej w tachografie. Analiza czasu pracy kontrolowanego szofera wykazała poważne przekroczenia przepisowych norm. Dodatkowo jeden z pojazdów w zestawie nie miał ważnego badania technicznego. Jak się okazało również tachograf zainstalowany w ciągniku siodłowym nie został w terminie sprawdzony przez uprawniony serwis uprawniony - nie miał ważnej kalibracji.

Inspektorzy wstrzymali transport kontenerów do czasu rozładunku nadwyżki przewożonych towarów i odebrania przez kierującego odpoczynku dobowego. Kierowcę ukarano mandatami. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania w sprawie nałożenia wysokich kar pieniężnych.

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityki prywatności