GITD - treść główna

Pierwsze w 2021 r. posiedzenie Społecznej Rady Konsultacyjnej

Sytuacja branży transportowej w związku z trwającą pandemią COVID-19, polskich kierowców po brexicie oraz podsumowanie działalności Inspekcji Transportu Drogowego w 2020 r. - o tym m.in. rozmawiano podczas Społecznej Rady Konsultacyjnej działającej przy Głównym Inspektorze Transportu Drogowego.

Alvin Gajadhur, Joanna Smolińska i Anna Zięba patrzą w monitor komputera

Dziś (3 marca 2021 r.) odbyło się dwudzieste drugie posiedzenie, w którym uczestniczyli przedstawiciele stowarzyszeń przewoźników oraz goście z Ministerstwa Infrastruktury, Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie oraz Krajowej Administracji Skarbowej.

Jest to pierwsze w tym roku spotkanie, w trakcie którego podsumowana zostanie ubiegłoroczna działalność Inspekcji oraz przedstawimy kierunki i plany rozwoju, które w przyszłości usprawnią współpracę ze środowiskiem przewoźników. Społeczna Rada Konsultacyjna jest platformą wymiany informacji o sytuacji w branży transportowej, dlatego aby zakres informacyjny był szeroki i umożliwił dyskusję w najbardziej aktualnych obszarach, zaprosiliśmy tak szerokie grono przedstawicieli wielu instytucji – podkreślił Szef ITD Alvin Gajadhur. 

W posiedzeniu uczestniczył Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który podkreślił, że resort cały czas obserwuje sytuację polskich przewoźników, również po  tzw. brexit i jest w stałym kontakcie z partnerami z Wielkiej Brytanii. 

Joanna Smolińska p.o. Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego, przekazała przewoźnikom informacje dotyczące realizacji projektów, które mają usprawnić m.in. proces wydawania zezwoleń i licencji. 

Postępowanie przetargowe na nowy system do obsługi procesów związanych z wydawaniem uprawnień w transporcie przez Biuro Transportu Międzynarodowego GITD cieszy się dużym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców, a jego wdrożenie planowane jest na pierwszy kwartał 2022 r. – powiedziała Joanna Smolińska. 

Dyrektor BTM przedstawiła informacje dotyczące działalności biura w ubiegłym roku oraz pozytywnie oceniła skuteczność zmian, które wprowadzono w zakresie dystrybucji zezwoleń Rosja kraje trzecie. 

Bardzo dziękuję Państwu za to, że potrafimy ten system tak skutecznie zorganizować. Państwa wypowiedzi to potwierdzają  – odniósł się Rafał Weber.

Omówiono również wyniki ubiegłorocznych działań kontrolnych Inspekcji Transportu Drogowego. W 2020 r. inspektorzy ITD przeprowadzili ponad 145 tys. kontroli. 53% dotyczyło kontroli przewoźników krajowych, a 47% przedsiębiorców zagranicznych. W trakcie działań kontrolnych inspektorzy ITD ujawnili ponad 65,8 tys. naruszeń. Kontrole zakończyły się m.in. zatrzymaniem ponad 8 tys. dowodów rejestracyjnych. 

Od kilku lat liczbę kontroli przewoźników zagranicznych w stosunku do kontroli przewoźników krajowych staramy się utrzymać na poziomie 50%. Zależy nam na ochronie polskiego rynku transportowego. Inspekcja reaguje natychmiast w przypadku stwierdzenia m.in. przejawów nieuczciwej konkurencji  – podsumował wystąpienie szef ITD.

Obecny na posiedzeniu Stephen Steele I Sekretarz, Szef Działu Ekonomicznego Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie, omówił najważniejsze dla transportu wyniki negocjacji handlowych pomiędzy Wielką Brytanią a UE oraz ich konsekwencje dla branży transportowej. 

Przewoźnicy dyskutowali również z przedstawicielami KAS m.in. na temat nowego systemu poboru opłat.

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityki prywatności