GITD - treść główna

Nadwaga szkodzi. Także drogom

Kolejne przeładowane pojazdy wycofali z ruchu wielkopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Zatrzymano dwie ciężarówki, które ważyły za dużo, ale też miały zbyt duże naciski na oś. To jedna z przyczyn degradacji dróg.

 

Tym razem kontrole odbyły się 29 lipca na pilskim odcinkukrajowej „dziesiątki”. Wielkopolscy inspektorzy zatrzymali do kontroli m.in. ciężarówkę, w której przewożono blachę w arkuszach, a także pojazd z ładunkiem płyt stropowych. W obu przypadkach stwierdzono przekroczenie norm dotyczących masy oraz nacisku na oś.
 

Ciężarówka z betonowymi płytami stropowymi ważyła za dużo o 4,5 tony, a normy nacisku przekroczono o 2,5 tony. Z kolei w przypadku pojazdu, w którym transportowano blachę waga wskazała 22,5 tony, przy dopuszczalnych 18. Natomiast nacisk osi napędowej osiągnął wartość 12,5 tony. Na pilskim odcinku drogi krajowej dopuszczalny jest ruch pojazdów, których nacisk pojedynczej osi napędowej nie przekracza 11,5 tony. Wobec przewoźników zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, a kierowców ukarano mandatami karnymi. Do czasu usunięcia nieprawidłowości, pojazdy zostały usunięte z ruchu drogowego.

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityki prywatności